Canada Goose jas canada goose outlet https://www.airbrushhenk.nl airbrushhenk.nl canada goose jas canada goose outlet

TEST: KABLI GŁOŚNIKOWYCH XLO PRO XP-5.2

 

14813217_10208983131349596_645162862_o-1024x576

 

W internecie ostatnio bardzo popularne są dyskusje odnośnie wpływu okablowania na dźwięk naszego systemu audio. Jedni twierdzą, że jest on odczuwalny, inni zaś, że kable nie mogą wnosić nic od siebie, no bo jak? To przecież tylko kawałek drutu. My należymy do tej grupy, która jednak słyszy te różnice. Nie są one może spektakularne, jak przy  zmianie wzmacniacza, czy kolumn (to oczywiste), ale bez wątpienia są. A co gdyby istniały kable, które nie wnoszą nic od siebie? Przyczyniają się do odtwarzania dźwięku takiego, jakim on w rzeczywistości jest… Ciekawe, prawda? Zapraszamy do zapoznania się z naszym testem kabli głośnikowych XLO XP-5.2.

 14812931_10208983165590452_1478208246_o-1024x576

Wygląd/Budowa

Testowanie kabli nie należy do rzeczy najprostszych. Przede wszystkim ze względu na wcześniej wspomniany minimalny wpływ na brzmienie. Zmiana okablowania jest więc raczej zabiegiem mającym na celu wykonania „ostatniego szlifu” w naszym systemie, niźli dokonania swoistej rewolucji. Testowane przewody XLO nie są z najwyższej linii proponowanej przez producenta, ale nie było to wcale odczuwalne podczas naszych testów. Dwużyłowy kabel głośnikowy cechuje zaawansowana budowa w technologii transmisji sygnału Wavelink™, laboratoryjnej czystości przewodniki z miedzi 99.99997% (”6N), podwójne ekranowane oraz precyzyjnie wykonane pokryte 24K złotem wtyki, co daje nam odczucie, że mamy styczność z produktem wysokiej jakości, nietuzinkowym i co najważniejsze spełniającym wysokie standardy. Dodatkowo na stronie producenta możemy wyczytać, że zastosowano podwójne ekranowanie, co jedynie pozytywnie może wpływać na jakość odtwarzanej muzyki. Problemem może być sztywność przewodu, trzeba będzie jednak zagospodarować troszkę więcej przestrzeni podłączając go do wzmacniacza i kolumn. Przewody zakończone są czarną i zieloną koszulką termokurczliwą, pozwalającą na uniknięcie błędów podczas podłączania ich do sprzętu. Wyraźnie zaznaczono również kierunkowość w przewodzie amerykańskiego producenta. Podsumowując firma XLO stosuje technologię, która ma minimalizować oddziaływania między kablami, abyśmy mogli cieszyć się bardziej naturalnym brzmieniem.

 

14797541_10208983462717880_814520670_n

Odsłuch

Jako, że różnice są na tyle subtelne, postanowiliśmy przetestować je w sposób podobny, jak to robiliśmy testując listwę zasilającą Taga Harmony PF-1000 – odgrywaliśmy dany utwór dwa razy. Raz z kablem, który wpięty jest u nas w systemie na co dzień i raz z podłączonymi kablami XLO XP-5.2. Pierwsze na co zwróciliśmy uwagę po podłączeniu do systemu kabli XLO to świetna spójność w całym zakresie, muzyka wydawała się być bardziej wyraźna i poukładana. Plany na scenie dźwiękowej są czytelne z wyraźnym podziałem. Dźwięki ładnie wypełniały przestrzeń między głośnikami oraz poza ich obrębem. Co nas szczególnie urzekło, to odwzorowanie instrumentów, były one nad wyraz naturalne, w szczególności instrumenty dęte, które zabrzmiały fantastycznie! Wysokie tony są wyraźne, ale nie natarczywe – dźwięk wydostający się z głośników zyskał na lekkości. Średnie tony czarowały nas ładną barwą, niskie tony są zróżnicowane, co utwierdziło nas jeszcze bardziej w uczuciu spójności, zrównoważenia i naturalności w całym paśmie odtwarzanej muzyki. Przesłuchaliśmy wiele utworów, żeby przekonać się: Czy powyższa opinia jest tylko efektem dobranego repertuaru? Czy rzeczywiście kable nie dodają ani nie ujmują niczego? Musimy stwierdzić stanowczo: zastosowanie XLO w naszym systemie pozwoliło nam oswoić się z muzyką taką, jaką jest, bez zbędnych podbarwień czy zaokrągleń. Było po prostu naturalnie.

 

Podsumowanie

Ten test utwierdza nas,  że okablowaniem jesteśmy w stanie modelować brzmienie systemu, w sposób może ograniczony. Jednak jak już wcześniej wspomnieliśmy, dobór okablowania jest tą wisienką na torcie. Nasze spotkanie z XP-5.2 będziemy wspominali bardzo miło. Głównie ze względu na transparentność i naturalność.

 pobrane

Specyfikacja techniczna

Typ / Konstrukcja    2-Żyłowy Kabel Głośnikowy
Główne cechy    • Rewolucyjna technologia transmisji sygnału Wavelink™
• Laboratoryjnej czystości przewodniki z miedzi 99.99997% (”6N)
• Wysoki “dump rate”, niska stała dielektryczna izolacji PTFE każdego z przewodów
• Podwójne ekranowanie dla maksymalnej ochrony przed EMI i RFI
• Precyzyjnie wykonane pokryte 24K złotem wtyki

Cena: 1250 zł

 

 

Sprzęt użyty do testu         

DAC: Arcam rDAC z zewnętrznym zasilaniem transformatorowym
Wzmacniacz : Baltlab Epoca III
Głośniki: DIY wg. projektu Zaph ZD5, Taga Harmony TAV-616
Okablowanie sygnałowe: Arini Audio Carramba!
Okablowanie Głośnikowe: XLO
Listwa zasilająca: Taga Harmony PF-1000
Kable zasilające: DIY (lapp + helu kabel)

 

Dystrybucja w Polsce.

Polpak Poland sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 333A
05-816 Reguły k/Warszawy                                                                                                                http://www.polpak.com.pl/marki/30/XLO

redakcja: audiomuzofans.pl

Bartłomiej Plutecki