Sonos zaprezentował swój najnowszy produkt – Beam (Gen 2).
To kolejna odsłona soudbara z poprawioną względem poprzednika głębią i czystością dźwięku.
Dodatkowo głośnik wspiera technologię dźwięku przestrzennego Dolby Atmos. Beam (Gen 2) będzie
dostępny w sklepach od 5 października w cenie 2199 złotych. Przedsprzedaż rusza dzisiaj. Jak każdy
produkt firmy, głośnik oferuje dostęp do ponad 100 serwisów streamingowych przez aplikację Sonos.
Nowa generacja urządzenia zapewnia:
3D Audio z Dolby Atmos: technologię dźwięku przestrzennego, dzięki której można poczuć, że jest się w
centrum wydarzeń. W przeciwieństwie do tradycyjnych systemów dźwięku przestrzennego, gdzie dźwięk
miksowano z myślą o konkretnych kanałach, Dolby Atmos działa na zasadzie obiektów w trójwymiarowej
przestrzeni. Każdy z nich to osobne źródło dźwięku. Niezależnie czy to samolot przelatujący nad głową, dźwięk kroków w pomieszczeniu czy samochody wyścigowe – usłyszymy je dokładnie w tym miejscu, w którym powinny być.
Poprawiony dźwięk, ten sam rozmiar: dzięki nowemu, mocniejszemu procesorowi oraz wyrównaniu
czasowemu, dźwięk odtwarzany przez Beam (Gen 2) otacza słuchacza. Głośnik jest także kompatybilny z
HDMI-ARC, więc wspiera nowe formaty audio;
Elegancki design: Beam (Gen 2), podobnie jak Arc, wyposażono w plastikowy grill; minimalizm wzornictwa
sprawia, że Beam będzie pasował do każdego wnętrza.
Ekologiczne opakowanie: pudełko jest wykonane z papieru, który może być poddany recyklingowi. W
opakowaniu nie zastosowano tworzyw jednorazowego użytku.
Beam (Gen 2), podobnie jak pozostałe produkty firmy, został dostrojony przy udziale Rady Dźwięku Sonos.
Jej członkami są inżynierowie dźwięku, producenci muzyczni, laureaci nagród Grammy i Oskarów. Każdy
użytkownik może także skorzystać z dostrojenia za pomocą technologii Trueplay. Dopasowuje ona
emitowany dźwięk do charakterystyki akustycznej pomieszczenia.
Soundbar może leżeć na szafce RTV lub zostać przymocowany do ściany zaprojektowanym dla niego
uchwytem. Beamem sterować da się pomocą aplikacji Sonos, pilota od telewizora, asystentów
głosowych*, Apple AirPlay 2 czy aplikacji serwisów streamingowych. Do zestawu, dla jeszcze lepszych
doznań dźwiękowych, można dołączyć także głośniki tylne i subwoofer.
„Hollywood at Home, czyli zapewnienie kinowej jakości dźwięku w domu, to kierunek rozwoju produktów
Sonos. Za sukces tej strategii w dużym stopniu odpowiada Beam. Głośnik jest jednym z najchętniej
wybieranych soundbarów w swojej kategorii cenowej” – mówi Patrick Spence, CEO w firmie Sonos.
„Korzystając z naszego wieloletniego doświadczenia w zapewnianiu dźwięku na najwyższym poziomie
znaleźliśmy sposób, aby udoskonalić Beama pod względem jakości dźwięku i nowych funkcji, zachowując
jego kompaktową formę.”
Nowe formaty audio: Amazon Music Ultra HD i Dolby Atmos Music
Jeszcze w tym roku na wybranych rynkach Sonos wprowadzi wsparcie dla standardu Amazon Music Ultra
High Definition, który umożliwia odtwarzanie bezstratnego audio do 24-bit i 48kHz na urządzeniach
producenta. Kolejnym wprowadzanym standardem jest Dolby Atmos Music, który daje poczucie otoczenia
dźwiękiem. Ultra HD, dostępne dla wszystkich subskrybentów Amazon Music Unlimited bez żadnych
dopłat, zadziała na wszystkich urządzeniach Sonos poza Play:1, Play:3, Playbar, Playbase. Ponadto
amerykański producent wprowadzi obsługę dla DTS Digital Surround. Kodek ten będzie wspierany przez
Playbar, Playbase, Amp, obie generacje Beama oraz Arc.
*dostępność asystentów głosowych zależy od kraju
Horn Distribution S.A. ul. Kurantów 34, 02-873 Warszawa
Tel.: (22) 331 55 55| Fax: (22) 331 55 00
www.horn.eu