TEST: OWL Forest S 18.1 – AMT w służbie dobrego dźwięku.

OWL Forest S 18.1

OWL Audio to nowa polska marka, która z pełnym zaangażowaniem wkroczyła w świat high-endowego audio, oferując produkty o wyjątkowej jakości, nie budżetowe, lecz w pełni uzasadnionej cenie. Firmę założyło dwóch młodych pasjonatów dźwięku, doskonale łączących wiedzę z zakresu elektrotechniki i stolarki z prawdziwą miłością do muzyki. Dzięki temu każdy produkt OWL Audio jest efektem połączenia inżynierskiej precyzji, ręcznego rzemiosła oraz audiofilskiej pasji, której celem jest dostarczenie brzmienia na wysokim poziomie.

BUDOWA / WYGLĄD:

Kolumna 3-drożna typu Bass Reflex. Charakteryzuje się impedancją 4 Ω, mocą znamionową 120 W oraz skutecznością 86 dB (2,83 V/1 m). Solidną podstawę konstrukcji stanowi ciężka, stalowa płyta o grubości 10 mm, precyzyjnie wycinana laserowo, ręcznie obrabiana i lakierowana proszkowo, co gwarantuje wyjątkową stabilność i trwałość. Kolumna opiera się na aluminiowych, anodyzowanych nóżkach dwuczęściowych, wyposażonych w wewnętrzny izolator drgań w postaci stalowej kulki łożyskowej, dzięki czemu skutecznie eliminuje niepożądane rezonanse i zapewnia doskonałą separację od podłoża.

Obudowa wykończona została fornirami modyfikowanymi najwyższej klasy – Szary Dąb, Dąb Mocca oraz Palisander Imperial – zabezpieczonymi twardym olejowoskiem o matowym wykończeniu, który podkreśla naturalną strukturę drewna. Górna płyta wykonana jest z 6-milimetrowego szkła barwionego w masie, obrabianego z najwyższą precyzją w technologii CNC. Front oraz tył obudowy pokryte zostały elegancką skórą syntetyczną wegańską, nadając całości wyjątkowego charakteru i elegancji.

Na tylnej ścianie umieszczono autorską aluminiową płytę montażową dla gniazd głośnikowych, zintegrowaną z portem Bass Reflex, wykonanym w technice druku 3D i ręcznie wykończonym dla zapewnienia idealnego przepływu powietrza i precyzyjnej kontroli basu. Całość stanowi harmonijne połączenie nowoczesnej technologii, precyzyjnego rzemiosła i wyrafinowanego designu, tworząc kolumnę, która zachwyca zarówno dźwiękiem, jak i wyglądem.

Testowany model kolumn głośnikowych od pierwszych chwil robi pozytywne wrażenie. Już po krótkim odsłuchu można docenić implementację głośnika wysokotonowego AMT, który nadaje brzmieniu przestrzenności i klarowności. Wysokie tony są pełne detali, ale pozbawione ostrości – wybrzmiewają naturalnie i z gracją, pozwalając odkryć niuanse dobrze znanych nagrań na nowo. To rozwiązanie technologiczne, stosowane dotąd głównie w konstrukcjach znanych producentów, tutaj zostało dopracowane z wyjątkową precyzją.

Równie imponująca jest jakość wykonania. Każdy detal obudowy świadczy o dużej dbałości producenta – zarówno materiały, jak i wykończenie prezentują się na poziomie, który można by uznać za wskazanie klasy cenowej. Solidna konstrukcja nie tylko przyciąga wzrok, lecz także przekłada się na stabilność akustyczną, ograniczając niepożądane rezonanse i wibracje.


Chcecie porozmawiać o audio i muzyce ?

ZAPRASZAMY DO NASZEJ GRUPY NA FACEBOOK

AudioMuzoFans

BRZMIENIE:

Są takie urządzenia w świecie audio, które od pierwszych chwil potrafią zaskarbić sobie sympatię słuchaczy. Nie próbują imponować sztucznymi efektami, lecz stawiają na autentyczność i muzykalność. Do tej właśnie grupy należą kolumny OWL Audio. To głośniki stworzone dla tych, którzy w muzyce szukają emocji, relaksu i wytchnienia. Prezentują dźwięk w sposób płynny i swobodny, co w naturalny sposób sprzyja długim, wielogodzinnym sesjom odsłuchowym. Siadając przed nimi, można łatwo zapomnieć o upływającym czasie, całkowicie zanurzając się w ulubionych nagraniach.

Fundamentem brzmienia tych kolumn jest doskonale zachowana równowaga tonalna. Żadne z pasm nie dominuje w sposób nachalny, tworząc spójną i harmonijną całość. Bas, choć potrafi zejść naprawdę nisko i zamanifestować swoją potęgę, przez większość czasu pozostaje zdyscyplinowany. Jedynie w niektórych, gęsto zaaranżowanych utworach, daje o sobie znać z nieco większą energią, delikatnie wychodząc z ram idealnego umiarkowania, co dodaje prezentacji odrobiny charakteru i mocniejszego dociążenia.

Całość charakteryzuje się wywarzonym nasyceniem barw i wyrafinowaniem. To brzmienie odpowiednio oddalone od sterylności czy przesadnej analityczności. Zamiast rozkładać muzykę na czynniki pierwsze, kolumny OWL Audio skupiają się na jej esencji – emocjach i przekazie artysty. Ta cecha sprawia, że fenomenalnie współgrają z materiałem opartym na wokalu. Nagrania takie jak „Appletree” Erykah Badu czy klasyczny utwór „Beware” Barry’ego White’a doskonale ukazują ich zdolność do oddania intymności, ciepła i faktury ludzkiego głosu.

Na szczególne uznanie zasługuje rozszerzenie pasma w obu kierunkach. Bas schodzi nisko, jest go dużo i jest całkiem dobrze kontrolowany, dzięki czemu sekcja rytmiczna ma odpowiedni fundament i timing. Z drugiej strony pasma, dzięki zastosowaniu przetwornika wysokotonowego w technologii AMT, wysokie tony mają wyjątkową lekkość, precyzję i napowietrzenie, a jednocześnie są całkowicie wolne od ostrości. Średnica, będąca sercem przekazu, zachowuje pełnię barw, oferując naturalny i przekonujący wokal.

Kiedy przychodzi czas na muzykę o większej skali i dynamice, kolumny pokazują swoje drugie oblicze. Nasza ulubiona do testów ścieżka dźwiękowa z filmu „Helikopter w Ogniu” zabrzmiała z potęgą i rozmachem. Głośniki bez trudu budują szeroką scenę dźwiękową, a głębokie, potężne basy fizycznie oddziałują na słuchacza. Co najważniejsze, nawet przy bardzo wysokich poziomach głośności zachowują pełne opanowanie. Dźwięk nie popada w chaos, pozwalając na swobodne śledzenie wielu wątków instrumentalnych jednocześnie. Poziom szczegółowości jest przy tym dobry, a wszystkie informacje podawane są w sposób pewny, niewymuszony i przyjemny w odbiorze.

Jednym z największych atutów tych kolumn jest ich zaskakująca uniwersalność pod względem doboru elektroniki. Szeroka kompatybilność ze wzmacniaczami sprawia, że bez problemu odnajdą się w niemal każdym systemie. Znakomicie współpracują zarówno z wzmacniaczami tranzystorowymi, jak i mocniejszymi konstrukcjami lampowymi. Potwierdziły to odsłuchy, podczas których były sparowane m.in. z wzmacniaczem lampowym Bona Watt na „Audiofilskich spotkaniach AudioMuzoFans” oraz w czasie testu z redakcyjnym LM-805ai i następnego w kolejce do recenzji wzmacniacza FEZZ Olympia. Niezależnie od konfiguracji, ich podstawowy charakter brzmienia pozostaje spójny i zrównoważony.

Jedynym elementem, który wymaga nieco uwagi ze strony użytkownika, jest kwestia ustawienia. Aby w pełni wydobyć potencjał brzmieniowy i uzyskać holograficzną scenę dźwiękową, kolumny potrzebują starannie dobranego rozmieszczenia w pomieszczeniu. Odpowiednia odległość od ścian oraz właściwy kąt dogięcia w stronę słuchacza pozwolą zoptymalizować równowagę tonalną i precyzję ogniskowania. Nie należy tego jednak postrzegać jako wady, a raczej jako naturalną cechę precyzyjnych konstrukcji, która zachęca do świadomego kształtowania akustyki swojego systemu odsłuchowego.

PODSUMOWANIE:

Podsumowując, jest to propozycja dla wymagających słuchaczy, którzy cenią zarówno techniczną finezję, jak i emocjonalny przekaz muzyki z dociążonym basem. Połączenie technologii, doskonałego wykonania i wyważonego brzmienia sprawia, że kolumny te zasługują na miano jednej z ciekawszych konstrukcji w swojej klasie, szczególnie że firma OWL Audio debiutuje na rynku audio. Wierzymy, że te głośniki choć to nietania propozycja, znajdą wielu entuzjastów, którzy cenią sobie dojrzały i angażujący dźwięk.

🏆 Rekomendacja AUDIO MUZO FANS .

SPRZĘT UŻYTY DO TESTÓW:

Gramofony: J.Sikora Aspire wkładka Hana EH i Hana ML.

Przedwzmacniacz gramofonowy: Line Magnetic Lp33

Streamer: Lumin U2Mini (test)

Zasilacz liniowy MuzgAUDIO

CD: THETA COMPLI.

Dac: LAMPIZATOR POSEJDON

Wzmacniacz: LINE MAGNETIC 805ai, FEZZ Olympia

Kolumny głośnikowe: Revival Audio Atalante 5 (test),FOCAL ZOLLER SUSPENSE

Listwa zasilająca  TAGA Harmony PF1000V2

Okablowanie: TELLURIUM Q

USB: Van den Hul 

Stożki izolacyjne klasy premium IC-35 Graphite Audio 

Adaptacja akustyczna : Protone 

Stoliki i podstawa pod gramofon: Alpin Line

DANE TECHNICZNE:

Kolumna 3-drożna, Bass Reflex.

Impedancja 4 Ohm

Moc 120W

Skuteczność 86dB 2,83V/1m

Pasmo przenoszenia f3 44Hz – 24kHz, f6 36Hz – 26kHz,

liniowość pasma w zakresie +/- 1,5dB 60Hz – 18kHz

Wymiary 47cm x 26cm x 110cm

Waga 48kg

Przetworniki wyrównane fazowo na skośnym froncie

– wysokotonowy AMT,

– średniotonowy z membraną aluminiową ,

– niskotonowe z anodyzowanymi aluminiowymi membranami.

Obudowa:

– boczne ścianki 39 mm, wykonana w formie warstwowej kanapki: sklejka liściasta 15mm + MDF 8mm + boki MDF 16mm łączony przy użyciu spoiwa elastycznego dodatkowo niwelującego rezonans obudowy,

– front MDF 38mm,

– górna ścianka oraz tył obudowy 23 mm – kanapka sklejka liściasta 15mm + MDF 8mm

– 3 wieńcowe wzmocnienia poprzeczne,

– wydzielona komora na zwrotnicę,

– komora przetwornika średniotonowego wykonana w technologii druku 3D z wypełnieniem mineralno-polimerowym – kształt oraz wypełnienie optymalizowane pod kątem niwelowania rezonansu.

– okablowanie Jantzen wewnętrzne solid core Cu OFC,


Producent:

OWL audio

tel. 666 040 454

email: jaroslawbanas@interia.eu