Winylowy weekend SoundClub – 08/09-03-2019

Winylowy weekend SoundClub

PIĄTEK

18.00 | Mirek Tomaszewski – Linnart

19.00 | Porównanie brzmienia tranzystorowego i lampowego phono pre

SOBOTA

12.00 | Jacek Gawłowski: o współczesnych płytach winylowych

15.00 | Winylowy chillout

Na świecie istnieją dwa podstawowe źródła audiofilskiej energii. Pierwszym jest rodząca tęsknotę za idealnym brzmieniem – FRUSTRACJA. Karmią się nią w większości konstruktorzy i osoby projektujące – często genialne brzmiące – urządzenia. Drugim paliwem jest RÓŻNICA ZDAŃ. To często wspólny mianownik sporów o wyższości jednego rozwiązania nad drugim i płaszczyzna dla niekończących się porównawczych odsłuchów.

W trakcie naszego winylowego weekendu zajmiemy się zatem drugim z nich: w piątek wieczorem padnie pytanie, które być może pomoże wielu osobom zdefiniować różnice dzielące lampowe i tranzystorowe konstrukcje preampów gramofonowych. W czasie prezentacji użyjemy gramofonu Brinkmann Audio Balance, do którego podłączymy dwa gramofonowe przedwzmaczniacze: lampowy Airtight i tranzystorowy Boulder Amplifiers.

W piątek do udziału dyskusji na temat estetyki brzmienia zapraszamy wszystkie osoby, które lubią porównania i powstające w ich trakcie wątpliwości. Mirek Tomaszewski z firmy Linnart opowie o zasadzie działania i powodach, dla których stosowany jest gramofonowy preamp. Nie chodzi o to, aby wykazać który z preamp jest lepszy. To będzie raczej próba zdefiniowania różnic i świadomego określenia własnych preferencji. Sobota to dzień z Jackiem Gawłowskim – który kilka lat temu podjął się trudu przygotowania nowych remastrów płyt serii Polish Jazz i to one będą muzycznym tłem tego popołudnia.

… jak działa przedwzmacniacz gramofonowy…

PIĄTEK – 18.00

Tylko nieliczni polscy audiofile znają markę Linnart. Twórca ten manufaktury – Mirek Tomaszewski, co jakiś czas, głównie na zamówienie indywidualnych klientów, podejmuje wyzwanie zbudowania tradycyjnego, analogowego preampu gramofonowego. Te butikowe urządzenia mają doskonałą prasę, nie są produktem masowym, ale uważni audiofile, bez trudu znajdą o nich informacje w sieci. Aby stać się na przykład właścicielem preampu GPH-6 (na zdjęciu obok), konieczny będzie dokładne zdefiniowanie potrzeb i bezpośredni kontakt z producentem. Na piątkowym spotkaniu będzie taka okazja: o przedwzmacniaczu, jego konstrukcji i funkcjach mówić będzie Mirek Tomaszewski.

 

 

Z Jackiem Gawłowskim: o współczesnych płytach winylowych

SOBOTA – 12.00

W 2019 roku współcześnie toczone płyty winylowe wzbudzają tyle samo emocji, co ich wydane pierwotnie, w połowie XX wieku – pierwowzory. Które z nich brzmią lepiej, a które inaczej, jaką wartość mają współczesne płyty i ile mogą kosztować oryginalne tłoczenia z epoki? Te pytania zadają sobie coraz częściej, uwielbiający takie dylematy miłośnicy dobrego brzmienia.

 

Odpowiedzi na te i inne pytania szukać będziemy z Jackiem Gawłowskim, specjalizującym się w masteringu – także płyt winylowych – realizatorem dźwięku. Jacek jest właścicielem studia masteringowego JG Master Lab. W 2013 roku został laureatem nagrody Grammy za miks płyty „Randy Brecker plays Włodek Pawlik’s Night in Calisia” w kategorii Best Large Jazz Ensemble. Ma w swoim dorobku ponad 3.000 tytułów, w tym najbardziej interesującą nas, wydaną w formie reedycji przez Warner Music Poland – serię Polish Jazz, która po nowym masteringu, ponownie została wydana na czarnych krążkach. Płyty z obu wydań służyć nam będą jako muzyczne ilustracje w dyskusji.

 

SoundClub Warszawa

ul. Skrzetuskiego 42

02-726, Warszawa

tel +48 22 58 63 270

www.soundclub.pl/

soundclub@soundclub.pl