Równolegle do warszawskich targów Audio Video Show 2025 odbywały się wyjątkowe, zamknięte sesje odsłuchowe systemu audio Daniel Hertz z najnowszymi kolumnami Anton. Na zaproszonych uczestników czekał sam Mark Levinson – założyciel marki Daniel Hertz, legenda światowego audio, producent muzyczny, projektant sprzętu audio oraz muzyk.
Sesje odbywały się w kameralnych, kilkuosobowych grupach w Hotelu NYX. W mojej grupie uczestniczyło czterech entuzjastów sprzętu hi-fi. Prezentowany system składał się ze wzmacniacza Daniel Hertz Maria 350, najnowszych kolumn głośnikowych Daniel Hertz Anton oraz laptopa podłączonego do wzmacniacza za pośrednictwem izolatora Intona USB 3.0 SuperSpeed Isolator. Choć spotkanie planowano na około godzinę, w praktyce trwało blisko trzy – wypełnione odsłuchem nagrań muzyki klasycznej, jazzu, rocka i popu, a także fascynującymi rozmowami o technicznych aspektach systemu i realizacji nagrań. Źródłem muzyki były platforma Qobuz, YouTube, a także pliki z dysku.

Kolumny Anton robią imponujące wrażenie – to konstrukcje o monumentalnych rozmiarach, ale zarazem eleganckie, z subtelnie satynowym, srebrnym wykończeniem. Ich charakterystycznym elementem jest 15-calowy głośnik niskotonowy z koncentrycznie zamontowanym przetwornikiem wysokotonowym. Wcześniej miałem okazję słuchać wzmacniacza Maria 350 w połączeniu z kolumnami Amber Midnight – brzmienie było znakomite, jednak z modelami Anton system osiąga nowy, jeszcze wyższy poziom. Dźwięk był niezwykle naturalny, czysty i pełen detali, zarówno przy cichym odsłuchu, jak i podczas głośnych, dynamicznych fragmentów (np. nagrań chińskich bębnów).
Zaskakująca była spójność i analogowy charakter brzmienia nawet przy źródłach cyfrowych – nagrania z serwisów streamingowych, YouTube, a nawet amatorski zapis koncertu jazzowego z Village Vanguard brzmiały zaskakująco organicznie, ciepło i realistycznie. Bas był sprężysty, ale nie przytłaczał, średnica bogata, a wysokie tony – klarowne i delikatne. System zdawał się „naprawiać” cyfrowe ograniczenia nagrań, przywracając im muzykalność i naturalność.
To właśnie główna idea projektu Marka Levinsona – aby cyfrowe nagrania brzmiały jak analogowa taśma. Dzięki opatentowanej technologii C-Wave, system Daniel Hertz potrafi nadać dźwiękowi analogową płynność i głębię. Jak podkreślił Mark, mając taki system, nie ma potrzeby sięgać po winyle czy płyty CD – wystarczy wysokiej jakości streaming. W jego opinii prawdziwie analogowych nagrań jest dziś bardzo niewiele; większość wydawnictw, także winylowych, od końca lat 70. przeszła konwersję do formatu PCM jeszcze przed tłoczeniem. Dlatego jego system został opracowany tak, aby cyfrowe źródła brzmiały jak najlepsze taśmy analogowe, a zestaw kolumn i wzmacniacza był zestrojony idealnie, by zapewnić maksymalne wrażenia odsłuchowe.
Z potwierdzonych źródeł wiem, że sesja, w której w czwartek brał udział Pan Piotr Metz, podczas której odsłuchiwali nagrania m.in. the Beatles, zrobiła także na nim ogromne wrażenie.
Na koniec spotkania udało się co nieco porozmawiać o dawnych czasach, gdy Mark realizował sesje nagraniowe. A to za sprawą płyt winylowych Elvin Jones Music Machine, które zabrałem ze sobą, a których sesje nagraniowe realizował Mark.

Poniżej lista niektórych nagrań, których słuchaliśmy:
- QuerBach (A Cappella) – EP – Concerto for 2 Violins in D Minor, BWV 1043: 1. Vivace (Arr. By Michael Eimann)
- Bach: Cello Suites – Cello Suite No. 1 in G Major, BWV 1007: V. Menuet I-ll
- Youn Sun Nah – Momento Magico (live) – z Youtube
- Chet Baker – Chet Baker Sings – But Not For Me
- Andrés Segovia Plays Bach – Suite in E Minor, BWV 996: Il. Allemande (Transcr. Segovia for Guitar)
- The Beatles – Come Together
- Peter Gabriel – Red Rain
- Ustad Shahid Parvez Khan (Sitar) z Youtube
- Hok-Man Yim: Poems of Thunder – Percussion – Poem of Chinese Drum
- Big Bill Broonzy – The Big Bill Broonzy Story – Swing Low, Sweet Chariot
Sławek Kłąb
Zapraszamy na stronę: https://danielhertz.eu/pl/
























