Cambridge Audio Edge A Wzmacniacz zintegrowany
Wybieraliśmy elementy wyłącznie pod kątem ich brzmienia – nie ze względu na cenę, parametry mierzalne i specyfikację. To etos, który można streścić jako: „najpierw słuchaj, potem mierz”. Wiąże się on ze „ślepymi” testami na wszystkich poziomach cenowych, pozostawiając tylko te elementy, które dostarczały najlepszy, najbardziej dynamiczny i przezroczysty dźwięk; w skrócie: były najbardziej muzykalne.
źródło: www.cambridgeaudio.com
Tak powinno brzmieć motto każdej firmy, czy to kolejny slogan reklamowy oderwany od rzeczywistości- posłuchamy zobaczymy?
BUDOWA/WYGLĄD:
Wygląd prosty bez fajerwerków, a zarazem monstrualny – czy może się podobać? Może, jego wygląd zdecydowanie odbiega od wzornictwa, które zaczyna opanowywać rynek audio – czyli czym więcej tym lepiej.
Edge obrał swoją drogę – minimalistyczną. Przód – dwie diody, wyjście słuchawkowe i wielkie pokrętło, które również jest selektorem źródeł.
Boki wzmacniacza są dużymi radiatorami zdobiącymi każdą stronę, mającymi początek pod górną pokrywą.
W swojej prostocie najzwyczajniej jest ładny – taki luksus bez przepychu, widać, że obcujemy z czymś wyjątkowym.
Wzmacniacz wyposażono w trzy analogowe wejścia liniowe, w tym opcja zbalansowanego XLR, USB, optyczne i koncentryczne, jest też ukłon w stronę kinomaniaków – gniazdo HDMI ARC .
Wejścia cyfrowe obsługują większość popularnych formatów:
- USB (typ B) do 32-bit / 384kHz PCM i DSD256.
- Koncentryczne jest kompatybilne z 24-bit / 192 kHz,
- Optyczne do 24-bit / 96 kHz
- Jest też możliwość połączenia bezprzewodowego dzięki aptX HD Bluetooth.
Na tylnym panelu znajdziemy również złącze RS232 do instalacji domowych i łącze do synchronizacji komponentów z serii Edge.
Cambrigde Audio w oficjalnych materiałach chwali się wyjątkową mocą bez zniekształceń.
Użycie w serii Edge wzmacniacza pracującego w klasie A nie było możliwe ze względu na niską efektywność tego typu technologii. Zamiast tego dodano bias do tradycyjnej klasy AB, uzyskując „lotną metę” miedzy klasą A a AB i zmniejszając tym samym zniekształcenia do absolutnego minimum. Rozwiązaniem firmy jest praca w klasie XA. Ta unikalna konfiguracja generuje znacznie mniej ciepła i powoduje, że system jest znacznie bardziej efektywny.
Trzeba też wspomnieć o pilocie zdalnego sterowania jest tak samo duży i solidnie wykonany jak wzmacniacz z wyborem najpotrzebniejszych funkcji.
Czas posłuchać to purystyczne monstrum i przekonać się na własne uszy co nam oferuje.
Chcecie porozmawiać o audio i muzyce ?
ZAPRASZAMY DO NASZEJ GRUPY NA FACEBOOK
BRZMIENIE:
Standardowo w czasie pierwszych odsłuchów zadaję pytanie na grupach audio facebookowych o opiniach na temat wyglądu i klasie brzmienia testowanego sprzętu. Nie jest to spowodowane chęcią wyrobienia sobie opinii przed testem ale nabrania jeszcze większej ochoty na dogłębny test.
Zaciekawiło mnie zachowanie na forach zagranicznych i polskich . Zagranica bardzo chwali, Polacy są podzieleni od zachwytu po słabe opinie. Dlaczego tak się dzieje?
Zaczynam poważy odsłuch – może rozstrzygnę co w trawie piszczy.
Zaczynam od przesłuchania zasobów Tidala. Na pierwszy odsłuch wpada miła nostalgiczna płyta Michał Bajora „Kolor Cafe” – piosenkarz znany z charakterystycznego wokalu. EDGE ukazał nam wszelkie walory tego niebanalnego wokalu, pełną paletę barw z odpowiednią mocą brzmienia. Wokal jest na pierwszym planie tak, jak zakładał muzyk, separacja dźwięków odpowiednio poukładana. Czuję się jak na małym koncercie w kafejce w oparach dymu z cygar ze szklaneczką dobrego % napoju.
W czasie tego testu pojawiło się kilka niespodzianek muzycznych i sprzętowych .
Pierwszą z nich był test-press z wydawnictwa Ac Records o dość szalonym tytule „Mozart Rocks & Swings”, którego premiera zapowiedziana jest na Kwiecień 2021r
Płyta wydana genialnie i tu EDGE A stanął na wysokości zadnia – pokazał nam wszystkie niuanse i skalę muzyczną: rewelacyjną dynamikę, szczegółowość i manierę grania, którą najlepiej nazwać naturalnością bez zbędnych podbarwień. Za to przestrzeń jest wręcz do pozazdroszczenia przez inne wzmacniacze.
Następną niespodziankę przygotował dystrybutor słuchawek ZMF – podesłał dwa modele High-Endowych modeli wcześniej wspomnianej firmy.
Postanowiłem posłuchać co pokaże EDGE A z tzw. „dziurki„. Przeważnie takie integry traktują słuchawki po macoszemu, a tu jest dobrze. Może nie jak porównywany wzmacniacz Bursona, ale przecież on był konstruowany typowo pod tor słuchawkowy, ale Cambridge wyszedł z tego zadania z tarczą. Także mogę polecić jego również w takiej konfiguracji.
EDGE pokazał w teście swoją najważniejszą cechę – dla mnie jedną z najważniejszych: równe, naturalne granie. Tu nie ma jasnej góry ani „przewalonego” basu – wszystkie pasma grają równo.
Tak jak trzeba – dominacja pasma opiera się o realizację utworu, a nie o charakter wzmacniacza. Jest przyjemnie, naturalnie, z odpowiednio poszeregowanymi dźwiękami. Podsumowując krótko – wielkie brawa – to jest wzmacniacz, z którym mógłbym obcować audio muzycznie znaczniej dłużej niż czas poświęcony na test.
PODSUMOWANIE :
Cambrigde Audio EDGE A oferuje w monstrualnej, solidnej obudowie dźwięk naturalny, pełen nasycenia, z mocnym basem, pokazując nam wszelkie aspekty wokalu. Góra jest szczegółowa, bez zbędnych wyostrzeń i szorstkości.
Cechą charakterystyczną EDGA jest dźwięk lekko przed linią kolumn.
Zaskoczeniem było również, że integra Cambridge Audio wykorzystywana przeważnie w audio domowym również dobrze zagrała z słuchawkami.
Jeżeli szukamy wzmacniacza z półki tzw. „High End”, to właśnie z takim mamy do czynienia i dotyczy to zarówno wyglądu, budowy jak i brzmienia, jedynie szkoda, że cena też jest High-Endowa szczególnie dla polskiego odbiorcy.
SPECYFIKACJA TECHNICZNA:
Moc wyjściowa (8 omów) 100 W.
Pasmo przenoszenia 80 kHz
Obsługa plików audio Do 32-bitowego PCM 384 kHz lub DSD256
Wersja Bluetooth 4.1
Maksymalna moc 1000 W.
Wymiary (wys. ) 15 x 46 x 40,5 cm
Waga 24,4 kg
SPRZĘT UŻYTY DO TESTU:
Źródło: CD NAD m5, DENON DVD 3910, GRAMOFON LUXMAN PD282 WKŁADKA HANA MC EH z przedwzmacniaczem AUDIOKULTURA ISKRA 1
Dac: LAMPIZATOR AMBER 3 SE, Aune S8 REFERENCE DAC
Wzmacniacz: AUDIO RESEARCH VSI55, TSAKIRIDIS AEOLOS, BURSON CONDUCTOR 3X
Słuchawki: ZMF Verite Closed, ZMF Eikon
Kolumny głośnikowe: FOCAL ZOLLER SUSPENSE,
Listwa zasilająca: TAGA Harmony PF1000V2
Okablowanie: QED REFERENCE AUDIO 40, SMK, SUPRA, BOAACOUSTIC, TELLURIUM, XLO, LAMPIZATOR SILVER SHADOW
Adaptacja akustyczna : PANELE UNIWERSALNE FiberPRO Mega Acoustic
Stoliki i podstawa pod gramofon: Alpin Line
DYSTRYBUCJA W POLSCE:
Audio Center Poland
Adres: ul. Henryka Sucharskiego 49, 30-898 Kraków
Telefon: +48 508 590 213 | 12 265 02 85 | 12 265 02 86
E-mail: audiocenter@audiocenter.pl
Redakcja: audiomuzofans.pl
J.S.