TEST: Fezz Audio Olympia EVO autentyczność brzmienia.

Fezz Audio Olympia EVO to jeden z bardziej charakterystycznych wzmacniaczy lampowych, który łączy w sobie klasyczną konstrukcję z nowoczesnym podejściem do dźwięku. Polskie Fezz Audio od lat zdobywa uznanie wśród audiofilów, a Olympia, będąca jednym z ich flagowych modeli, nie jest wyjątkiem. To urządzenie, które z pewnością nie zostanie niezauważone, zarówno pod względem designu, jak i brzmienia.

Zakład produkcyjny Fezz Audio

Sala odsłuchowa w Fezz Audio


BUDOWA / WYGLĄD:

Olympia prezentuje się imponująco – to wzmacniacz o eleganckiej, minimalistycznej obudowie, z dużą ilością przestrzeni na lampy, które natychmiast przyciągają uwagę. Zastosowane materiały są wysokiej jakości, metalowa konstrukcja obudowy zapewnia solidność i stabilność. Choć wzmacniacz nie należy do najmniejszych, jego rozmiary są w pełni uzasadnione mocą i możliwościami, jakie oferuje.

Posiłkując się oficjalnym opisem ze strony fezzaudio.com, Olympia EVO to zaawansowany wzmacniacz lampowy zintegrowany, zaprojektowany w konfiguracji Dual Mono. Urządzenie oparte na ośmiu lampach KT88 + 2x 12AX7 + 2x 12AU7 w technologii push-pull oferuje wyjątkową czystość brzmienia, dużą moc oraz wysoką precyzję odwzorowania dźwięku.

Wzmacniacz wyposażono we wszystkie kluczowe funkcje, zapewniające użytkownikowi wygodę i elastyczność obsługi. Nowy pilot zdalnego sterowania umożliwia regulację głośności, wybór źródła sygnału oraz włączanie i wyłączanie urządzenia. Do dyspozycji jest również tryb czuwania (standby) oraz dwuminutowy cykl wstępnego nagrzewania, który gwarantuje optymalne warunki pracy i wydłuża żywotność lamp.

Dodatkowy slot na kartę rozszerzeń pozwala zwiększyć funkcjonalność urządzenia o nowe moduły -dostępny jest moduł Bluetooth, przedwzmacniacz gramofonowy MM, DAC z wejściem Toslink, ale w najbliższym czasie oferta poszerzy się o DAC z wejściem USB, dodatkowe wejście RCA i dodatkowe wejście XLR. Wszystko będzie bardzo łatwe w instalacji i nie będzie wymagało praktycznie żadnego technicznego doświadczenia. Przeprojektowany system elektronicznego zabezpieczenia lamp mocy eliminuje potrzebę stosowania tradycyjnych bezpieczników, oferując wyższą niezawodność i skuteczniejszą ochronę układu.

Zastosowany automatyczny system kontroli i korekcji biasu (Auto-Bias) dba o optymalną wydajność wzmacniacza, eliminując konieczność ręcznej regulacji.

Fezz Olympia EVO stanowi harmonijne połączenie klasycznej technologii lampowej z nowoczesnymi rozwiązaniami elektronicznymi, oferując pełen komfort użytkowania.

Chcecie porozmawiać o audio i muzyce ?

ZAPRASZAMY DO NASZEJ GRUPY NA FACEBOOK

AudioMuzoFans

BRZMIENIE:

Pod względem brzmienia Olympia to wzmacniacz lampowy stworzony dla audiofilów poszukujących detaliczności, harmonii i doskonale kontrolowanego basu. Charakter jego dźwięku można określić mianem „nowoczesno-lampowego” – określenie może nietypowe, ale idealnie oddające istotę jego brzmienia.

Co to oznacza w praktyce? Wszystkie pasma są precyzyjne, dynamiczne i odpowiednio wypełnione, a jednocześnie zachowują charakterystyczną dla lamp przyjemność odsłuchu i delikatne, muzykalne „ciepło”. Niskie tony są miękkie, głębokie i dobrze kontrolowane, pozbawione nadmiernej dominacji. Wysokie pasma natomiast pozostają gładkie, zrównoważone i pozbawione nieprzyjemnych sybilantów. Całość dopełnia imponująca głębia dźwięku.

Średnica to zdecydowanie najmocniejsza strona tego wzmacniacza – naturalna, trójwymiarowa i pełna emocji. To właśnie w tym zakresie Olympia potrafi oczarować, szczególnie w nagraniach wokalnych i akustycznych, przenosząc słuchacza w sam środek muzycznej sceny.

Wszystkie te aspekty brzmienia najlepiej usłyszeliśmy sięgając po nasze najnowsze winylowe nabytki od wytwórni Stockfisch Records. Wszyscy wiemy, że realizacja tych płyt – jak chociażby Allan Taylor „The Road Well Travelled” – stoi na wyjątkowo wysokim poziomie. To nagrania dopracowane w najmniejszych szczegółach, z doskonałą dynamiką i wyraźnym zaakcentowaniem skrajnych pasm.

Dzięki wzmacniaczowi Olympia mogliśmy w pełni docenić te audiofilskie walory – urządzenie wiernie pokazuje, co muzyk i realizatorzy dźwięku chcieli przekazać słuchaczowi.

Nie bez znaczenia pozostaje również fakt, że coraz częściej sięgamy po winyl. To zasługa znakomitego gramofonu J. Sikora Aspire, który pozwala odkrywać znane albumy na nowo, ukazując ich brzmienie z głębią i naturalnością.

Podczas odsłuchu albumu „Contact Myself 2.0” Katji Werker średnica ponownie zachwyciła – pełna, przestrzenna, po prostu trójwymiarowa. Olympia gra z ogromną kulturą i nie męczy nawet podczas długich odsłuchów, oferując niezwykłą muzykalność i emocjonalny przekaz.

Co ciekawe, wszystkie te wrażenia uzyskaliśmy na fabrycznych lampach! Producent, Fezz Audio, oferuje jednak możliwość wymiany ich na wyższej klasy – co otwiera kolejne możliwości dla jeszcze bardziej wymagających melomanów.

Pod względem przestrzenności Olympia to naprawdę świetny wybór. Scena dźwiękowa jest szeroka, uporządkowana i naturalna, a lokalizacja instrumentów – precyzyjna i realistyczna. Detaliczność i plastyczność dźwięku to zdecydowane atuty tego wzmacniacza. W dobrze zrealizowanych nagraniach wrażenie przestrzenności potrafi wręcz zachwycić.

Jak na konstrukcję lampową, Olympia dysponuje zaskakująco dużą mocą i wydajnością, pozwalającą napędzić większość kolumn głośnikowych. Oczywiście, aby w pełni wykorzystać jej potencjał, warto połączyć ją z kolumnami o wyższej efektywności – wtedy dźwięk nabiera pełnej swobody i dynamiki. Wzmacniacz zachowuje doskonałą kontrolę nad dźwiękiem, jednocześnie nie tracąc lampowej subtelności i elegancji brzmienia.

PODSUMOWANIE:

Fezz Audio Olympia to wzmacniacz, który łączy klasyczną technologię lampową z nowoczesnym podejściem do audiofilskich potrzeb, dla nas to jeden z najlepiej brzmiących urządzeń polskiego producenta i do tego uczciwie wyceniony. Jego brzmienie jest pełne, ciepłe, przestrzenne i detaliczne, co sprawia, że jest to urządzenie warte uwagi dla każdego, kto szuka wysokiej jakości sprzętu audio. Warto jednak pamiętać, że to sprzęt, który wymaga od użytkownika pewnej troski o lampy i spełnienie pewnych uwarunkowań na przykład dłuższe (2 minutowe) uruchomienie i odczekanie około 20 minut na osiągnięcie pełnej wydajności lamp. Jednak dla tych, którzy doceniają autentyczność brzmienia lampowego, Olympia to wybór, który na pewno spełni oczekiwania.

🏆 Rekomendacja AUDIO MUZO FANS .

SPRZĘT UŻYTY DO TESTÓW:

Gramofony: J.Sikora Aspire wkładka Hana EH i Hana ML.

Przedwzmacniacz gramofonowy: Line Magnetic Lp33

Streamer: Lumin U2Mini (test)

Zasilacz liniowy MuzgAUDIO

CD: THETA COMPLI.

Dac: LAMPIZATOR POSEJDON

Wzmacniacz: LINE MAGNETIC 805ai, FEZZ Olympia

Kolumny głośnikowe: Revival Audio Atalante 5 (test),FOCAL ZOLLER SUSPENSE, OWL Forest S 18.1

Listwa zasilająca  TAGA Harmony PF1000V2

Okablowanie: TELLURIUM Q, CHORD

USB: Van den Hul 

Stożki izolacyjne klasy premium IC-35 Graphite Audio 

Adaptacja akustyczna : Protone 

Stoliki i podstawa pod gramofon: Alpin Line

DANE TECHNICZNE:

  • Moc wyjściowa: 2 x 100W
  • Lampy: 8x KT88 + 2x 12AX7 + 2x 12AU7
  • Wejścia: 3x RCA + direct
  • Przeznaczony do współpracy z kolumnami o impedancji: 4 Ohm / 8 Ohm
  • THD: <0.1% (poniżej 100 W); <1% (pełna moc)
  • Pasmo przenoszenia: 16 Hz – 80 kHz
  • Współczynnik tłumienia: >30
  • Impedancja wejściowa: 50 kOhm
  • Czułość: 0.7V
  • Pobór mocy: 350 W (bez obciążenia); 700 W (pełna moc)
  • Pilot zdalnego sterowania IR
  • Wymiary: 420 x 380 x 200 mm
  • Waga: 24 kg
  • Cena: 23 900,00 zł

Dystrybucja w Polsce:

21Distribution
Pabianice, Reymonta 12
www.21distribution.pl