TEST: NuPrime Omnia A300 – sympatyczny i kompletny.

NuPrime Omnia A300

Marka NuPrime ponownie u nas gości – tym razem do recenzji został dostarczony wzmacniacz typu „wszystkomający” model Omnia A300. Dystrybutor urządzenia świetnie się wstrzelił, ponieważ na zewnątrz panują temperatury dość wysokie, a końcówka mocy w tym produkcie jest klasy D, czyli powinno być nieco lżej (czyt. chłodniej).

BUDOWA/WYGLĄD:

Omnia A300 to wzmacniacz zintegrowany plus odtwarzacz strumieniowy z wbudowanym przetwornikiem cyfrowo-analogowym, zatem jedno zewnętrzne urządzenie jest zbędne.

A300 zbudowana jest w oparciu o wzmacniacz klasy D z pasmem sięgającym aż do 100kHz, oczywiście w topologii układu jest wykorzystane sprzężenie zwrotne z korekcją błędów, co ma zredukować poziom szumów i zniekształceń, co jest niezbędne w tego typu rozwiązaniach.

Na pokładzie jest zainstalowany DAC Cirrus Logic CS43131, który łączy w sobie przetwornik cyfrowo-analogowy wraz ze wzmacniaczem słuchawkowym.

W standardzie na wyposażeniu otrzymujemy pilot zdalnego sterowania, ale do tej funkcji możemy użyć również firmowej aplikacji, właśnie z „apki” głównie korzystałem podczas użytkowania A300.

Tak jak w przypadku recenzowanego WR-1 tak i w A300 możemy skorzystać z przygotowanych trybów equalizera: Flat, Loudness 1, Loudness 2, Loudness 3, Rock, Jazz, Pop, Classic, do tego w „apce” możemy skorzystać z zasobów muzycznych serwisów do przesyłania strumieniowego online (Amazon Music, Deezer, iHeartRadio, Qobuz, QQ Music, Spotify, TIDAL, TuneIn, Napster, Ximalaya) plus sieciowe DLNA.

Omnia A300 ma dość mocny i wydajny wzmacniacz o mocy aż 2 x 150 W przy 8 omach i 2 x 200 W przy 4 omach, czego w sumie tak bardzo nie odczułem podczas testów.

Sygnał możemy dostarczyć np. za pomocą Wi-Fi 24 bity / 192 kHz czy Bluetooth 5.0 aptX HD.

Do dyspozycji mamy wejście cyfrowe z dekodowaniem do IIS 32-bit / 768 kHz, USB 24-bit / 384 kHz i dekodowaniem DSD256, oraz klasyczne wejście RCA dla sygnału analogowego.

Sam wygląd NuPrime jest zdecydowanie powściągliwy – z przodu mamy wielofunkcyjne pokrętło, dwa gniazda słuchawkowe, czytelny wyświetlacz OLED, a sama obudowa jest w kolorze grafitu, przy czym wykonana została z aluminium. Do tego dwie wystające miniaturowe anteny montowane na tylnym panelu. Jest nowocześnie i kulturalnie zarazem.

Na tylnej ściance jest trochę naćkane, od lewej : gniazdo zasilania IEC z głównym włącznikiem, przycisk “WiFi Control”, gniazdo Trigger, terminale głośnikowe, przełącznik 4 Ohm/8 Ohm, gniazda cyfrowe S/PDIF – Toslink, koaksjalne, wyjściowe RCA z przedwzmacniacza, wejściowe RCA, wejście IIS/DSD HDMI, Toslink i USB, gniazda dla anten, gniazdo Ethernet – uff, sporo tego, a i tak jak dla mnie brakuje jeszcze co najmniej jednej pary wejściowej RCA.

P.S. Wzmacniacz grzeje się dość konkretnie i lepiej nie stawiać na nim kolejnego klocka, na bocznych ściankach obudowy są otwory wentylacyjne i tu też warto zadbać o stosowną odległość.

Chcecie porozmawiać o audio i muzyce ?

ZAPRASZAMY DO NASZEJ GRUPY NA FACEBOOK

AudioMuzoFans

BRZMIENIE:

Odsłuch Omni A300 rozpocząłem bardzo spokojnie – na pierwszy ogień poszedł repertuar Eva Cassidy. Napomknę jeszcze informacyjnie, iż NuPrime podłączony został do „wysokoskutecznych” zespołów głośnikowych marki Kinoton model Cinema 200.

Głos wokalistki został delikatnie wysunięty do przodu – był spokojny, dobrze kontrolowany, raczej gładki, podany bez natarczywości. Ktoś kto nie miał do czynienia z klasą D może mieć wrażenie grania szorstkiego i kwadratowego. Nic bardziej mylnego – otóż A300 gra dźwiękiem momentami wręcz leniwym, a przynajmniej jest tak dopóki nie wprowadzimy jej na wyższy „moment obrotowy”, ale tu jest szansa, iż sąsiedzi nas odwiedzą – bynajmniej nie z dobrym trunkiem.

Średnica zatem bardzo spokojna – w jej przekazie nie brakuje informacji, mikro dynamika w tym zakresie jest przyjemnie podana i dobrze kontrastuje skalę dźwięku.

Nie jest to może jakieś lekkie granie, ale raczej stonowane, bez zadziorności i brutalności.

Zadziwiająco dokładny i rozdzielczy jest bas – niskie tony są bogate w informacje, w których nie brakuje też różnorodności. Zero miękkiej papki, bardzo przyjemnie.

Kontrabas, szczególnie w nagraniach jazzowych charakteryzuje się odpowiednią szybkością i mocą, a instrument nie jest przesadnie zobrazowany.

Sam skraj pasma jest delikatnie stępiony i zaokrąglony – czuć, że to nie jest 500 W tranzystor zza wielkiej wody, ale nie jest też tak, iż jest to jednowymiarowy kawałek basu.

Góra pasma – znów jest delikatniej, bardziej zwiewnie, a zarazem dość analitycznie, choć po tej ciepłej stronie. Generalnie żaden z zakresów się nie wybija, wszystko sobie płynie delikatnie bez pazerności i wyścigów. To wszystko znów dość mocno przypomina to, co reprezentował sobą WR-1. Przypomnę – mój znajomy nazwał to graniem typu dobrej wkładki MM (miał na myśli 2M Bronze), ciekawe porównanie jak na cyfrowy „plikograj”.

Ale coś w tym jest. Cechą szczególną z pewnością jest kreowana scena dźwiękowa, tworzenie panoramy i planów stereo, tu jest naprawdę dobrze.

NuPrime Omnia A300 zaszufladkowałbym raczej do tej ciepłej strony mocy, spektakularnej muzykalności tu nie znajdziemy, to raczej solidne i przyzwoite „granie” z dużą ilością szczegółów, dobrą szybkością, a wszystko to podane w dość spokojny naturalny sposób.

PODSUMOWANIE:

Sympatyczny, nowoczesny wzmacniacz, którego wykorzystamy jako streamer czy DAC, w dodatku każdy kto Was odwiedzi i ma ochotę szybko puścić Wam jakiś nowy „kawałek” może skorzystać np. z Bluetooth. Jest wejście liniowe, gdzie wobec obecnych trendów można podłączyć przedwzmacniacz gramofonowy itd. Do pełni szczęścia wystarczy podpiąć zespoły głośnikowe – tu polecałbym poszukać czegoś z charakterem może np. Triangle. Wszystkomający wzmacniacz idealny do nowoczesnych wnętrz, który nie zajmuje dużo miejsca, a przy tym brzmienie jest relaksujące.

SPECYFIKACJA TECHNICZNA:

Moc ciągła (RMS): 150W

Klasa: D

Przetwornik DAC: 16-32 bit

Stosunek sygnał/szum: >95 dB

Zniekształcenia THD: <0.02% (AUX IN, 1W, @ 8 & 4 ohm),<0.02% (AUX IN, 1W, @ 8 & 4 ohm)

Pasmo przenoszenia: 12 – 22000Hz

Separacja kanałów: >85dB (1 kHz AUX); >105 dB (10 kHz Digital)

Czułość wejścia: 0.85V (AUX & OPT) dla 100W @ 8 ohm • 0.75V (AUX & OPT) dla 100W @ 4 ohm

FUNKCJONALNOŚĆ MULTIMEDIALNA:

Wi-Fi: TAK

AirPlay: Opcjonalnie

Bluetooth: TAK

USB DAC: TAK

Wejście USB (tryb pamięci masowych): PCM/DSD

Wejście optyczne: 1

Wejścia 2xRCA liniowe: 4

Złącze słuchawkowe:

3.5mm mini jack

6.3mm duży jack

Trigger: TAK 1

Inne złącza:

RJ-45 ,S/PDIF

:Usługi przesyłania strumieniowego: Amazon Music, Deezer, iHeartRadio, Qobuz, QQ Music, Spotify, TIDAL, TuneIn, Napster, Ximalaya

Bluetooth 5.0: Dwukierunkowy (tryb odbioru i słuchawek)

Pilot: TAK

Zużycie prądu: w stanie spoczynku: <0.5W

Wysokość: 55mm

Szerokość: 280mm

Głębokość: 250mm

Waga: 5kg

Gwarancja: 24 miesiące

Przetwornik DAC: Cirrus Logic CS43131

Wejście dla zewnętrznego pre-out (funkcja końcówki mocy w kinie domowym): TAK

SPRZĘT UŻYTY DO TESTU:

CD: Lector cdp 0.6t

Wzmacniacz: Lampizat0r gm70

Przedwzmacniacz: TRAudio CHAIRMAN

Przedwzmacniacz gramofonowy: TRAudio Consulere

Kolumny: Kinoton Cienema 200 by nowakAudio & Charliestudio

Interkonekty: MIT ,Qed ,Nordost, Wile Audio,

Przewody głośnikowe: Duelund

Sieciówki: DIY-Neel, Helion

Gramofon: Pioneer PL 70 II, Ortofon Rohmann, Allnic Audio Rose

Kondycjoner: Neel 1800

DYSTRYBUCJA W POLSCE:

RAFKO Dystrybucja

ul. Handlowa 7
15-399 Białystok
tel. 85 7479757
tel. 85 7479751
tel. kom. 607266216

https://rafko.com/pl/

redakcja: audiomuzofans.pl Paweł Nowak