NuPrime Omnia A300
Marka NuPrime ponownie u nas gości – tym razem do recenzji został dostarczony wzmacniacz typu „wszystkomający” model Omnia A300. Dystrybutor urządzenia świetnie się wstrzelił, ponieważ na zewnątrz panują temperatury dość wysokie, a końcówka mocy w tym produkcie jest klasy D, czyli powinno być nieco lżej (czyt. chłodniej).
BUDOWA/WYGLĄD:
Omnia A300 to wzmacniacz zintegrowany plus odtwarzacz strumieniowy z wbudowanym przetwornikiem cyfrowo-analogowym, zatem jedno zewnętrzne urządzenie jest zbędne.
A300 zbudowana jest w oparciu o wzmacniacz klasy D z pasmem sięgającym aż do 100kHz, oczywiście w topologii układu jest wykorzystane sprzężenie zwrotne z korekcją błędów, co ma zredukować poziom szumów i zniekształceń, co jest niezbędne w tego typu rozwiązaniach.
Na pokładzie jest zainstalowany DAC Cirrus Logic CS43131, który łączy w sobie przetwornik cyfrowo-analogowy wraz ze wzmacniaczem słuchawkowym.
W standardzie na wyposażeniu otrzymujemy pilot zdalnego sterowania, ale do tej funkcji możemy użyć również firmowej aplikacji, właśnie z „apki” głównie korzystałem podczas użytkowania A300.
Tak jak w przypadku recenzowanego WR-1 tak i w A300 możemy skorzystać z przygotowanych trybów equalizera: Flat, Loudness 1, Loudness 2, Loudness 3, Rock, Jazz, Pop, Classic, do tego w „apce” możemy skorzystać z zasobów muzycznych serwisów do przesyłania strumieniowego online (Amazon Music, Deezer, iHeartRadio, Qobuz, QQ Music, Spotify, TIDAL, TuneIn, Napster, Ximalaya) plus sieciowe DLNA.
Omnia A300 ma dość mocny i wydajny wzmacniacz o mocy aż 2 x 150 W przy 8 omach i 2 x 200 W przy 4 omach, czego w sumie tak bardzo nie odczułem podczas testów.
Sygnał możemy dostarczyć np. za pomocą Wi-Fi 24 bity / 192 kHz czy Bluetooth 5.0 aptX HD.
Do dyspozycji mamy wejście cyfrowe z dekodowaniem do IIS 32-bit / 768 kHz, USB 24-bit / 384 kHz i dekodowaniem DSD256, oraz klasyczne wejście RCA dla sygnału analogowego.
Sam wygląd NuPrime jest zdecydowanie powściągliwy – z przodu mamy wielofunkcyjne pokrętło, dwa gniazda słuchawkowe, czytelny wyświetlacz OLED, a sama obudowa jest w kolorze grafitu, przy czym wykonana została z aluminium. Do tego dwie wystające miniaturowe anteny montowane na tylnym panelu. Jest nowocześnie i kulturalnie zarazem.
Na tylnej ściance jest trochę naćkane, od lewej : gniazdo zasilania IEC z głównym włącznikiem, przycisk “WiFi Control”, gniazdo Trigger, terminale głośnikowe, przełącznik 4 Ohm/8 Ohm, gniazda cyfrowe S/PDIF – Toslink, koaksjalne, wyjściowe RCA z przedwzmacniacza, wejściowe RCA, wejście IIS/DSD HDMI, Toslink i USB, gniazda dla anten, gniazdo Ethernet – uff, sporo tego, a i tak jak dla mnie brakuje jeszcze co najmniej jednej pary wejściowej RCA.
P.S. Wzmacniacz grzeje się dość konkretnie i lepiej nie stawiać na nim kolejnego klocka, na bocznych ściankach obudowy są otwory wentylacyjne i tu też warto zadbać o stosowną odległość.
Chcecie porozmawiać o audio i muzyce ?
ZAPRASZAMY DO NASZEJ GRUPY NA FACEBOOK
BRZMIENIE:
Odsłuch Omni A300 rozpocząłem bardzo spokojnie – na pierwszy ogień poszedł repertuar Eva Cassidy. Napomknę jeszcze informacyjnie, iż NuPrime podłączony został do „wysokoskutecznych” zespołów głośnikowych marki Kinoton model Cinema 200.
Głos wokalistki został delikatnie wysunięty do przodu – był spokojny, dobrze kontrolowany, raczej gładki, podany bez natarczywości. Ktoś kto nie miał do czynienia z klasą D może mieć wrażenie grania szorstkiego i kwadratowego. Nic bardziej mylnego – otóż A300 gra dźwiękiem momentami wręcz leniwym, a przynajmniej jest tak dopóki nie wprowadzimy jej na wyższy „moment obrotowy”, ale tu jest szansa, iż sąsiedzi nas odwiedzą – bynajmniej nie z dobrym trunkiem.
Średnica zatem bardzo spokojna – w jej przekazie nie brakuje informacji, mikro dynamika w tym zakresie jest przyjemnie podana i dobrze kontrastuje skalę dźwięku.
Nie jest to może jakieś lekkie granie, ale raczej stonowane, bez zadziorności i brutalności.
Zadziwiająco dokładny i rozdzielczy jest bas – niskie tony są bogate w informacje, w których nie brakuje też różnorodności. Zero miękkiej papki, bardzo przyjemnie.
Kontrabas, szczególnie w nagraniach jazzowych charakteryzuje się odpowiednią szybkością i mocą, a instrument nie jest przesadnie zobrazowany.
Sam skraj pasma jest delikatnie stępiony i zaokrąglony – czuć, że to nie jest 500 W tranzystor zza wielkiej wody, ale nie jest też tak, iż jest to jednowymiarowy kawałek basu.
Góra pasma – znów jest delikatniej, bardziej zwiewnie, a zarazem dość analitycznie, choć po tej ciepłej stronie. Generalnie żaden z zakresów się nie wybija, wszystko sobie płynie delikatnie bez pazerności i wyścigów. To wszystko znów dość mocno przypomina to, co reprezentował sobą WR-1. Przypomnę – mój znajomy nazwał to graniem typu dobrej wkładki MM (miał na myśli 2M Bronze), ciekawe porównanie jak na cyfrowy „plikograj”.
Ale coś w tym jest. Cechą szczególną z pewnością jest kreowana scena dźwiękowa, tworzenie panoramy i planów stereo, tu jest naprawdę dobrze.
NuPrime Omnia A300 zaszufladkowałbym raczej do tej ciepłej strony mocy, spektakularnej muzykalności tu nie znajdziemy, to raczej solidne i przyzwoite „granie” z dużą ilością szczegółów, dobrą szybkością, a wszystko to podane w dość spokojny naturalny sposób.
PODSUMOWANIE:
Sympatyczny, nowoczesny wzmacniacz, którego wykorzystamy jako streamer czy DAC, w dodatku każdy kto Was odwiedzi i ma ochotę szybko puścić Wam jakiś nowy „kawałek” może skorzystać np. z Bluetooth. Jest wejście liniowe, gdzie wobec obecnych trendów można podłączyć przedwzmacniacz gramofonowy itd. Do pełni szczęścia wystarczy podpiąć zespoły głośnikowe – tu polecałbym poszukać czegoś z charakterem może np. Triangle. Wszystkomający wzmacniacz idealny do nowoczesnych wnętrz, który nie zajmuje dużo miejsca, a przy tym brzmienie jest relaksujące.
SPECYFIKACJA TECHNICZNA:
Moc ciągła (RMS): 150W
Klasa: D
Przetwornik DAC: 16-32 bit
Stosunek sygnał/szum: >95 dB
Zniekształcenia THD: <0.02% (AUX IN, 1W, @ 8 & 4 ohm),<0.02% (AUX IN, 1W, @ 8 & 4 ohm)
Pasmo przenoszenia: 12 – 22000Hz
Separacja kanałów: >85dB (1 kHz AUX); >105 dB (10 kHz Digital)
Czułość wejścia: 0.85V (AUX & OPT) dla 100W @ 8 ohm • 0.75V (AUX & OPT) dla 100W @ 4 ohm
FUNKCJONALNOŚĆ MULTIMEDIALNA:
Wi-Fi: TAK
AirPlay: Opcjonalnie
Bluetooth: TAK
USB DAC: TAK
Wejście USB (tryb pamięci masowych): PCM/DSD
Wejście optyczne: 1
Wejścia 2xRCA liniowe: 4
Złącze słuchawkowe:
3.5mm mini jack
6.3mm duży jack
Trigger: TAK 1
Inne złącza:
RJ-45 ,S/PDIF
:Usługi przesyłania strumieniowego: Amazon Music, Deezer, iHeartRadio, Qobuz, QQ Music, Spotify, TIDAL, TuneIn, Napster, Ximalaya
Bluetooth 5.0: Dwukierunkowy (tryb odbioru i słuchawek)
Pilot: TAK
Zużycie prądu: w stanie spoczynku: <0.5W
Wysokość: 55mm
Szerokość: 280mm
Głębokość: 250mm
Waga: 5kg
Gwarancja: 24 miesiące
Przetwornik DAC: Cirrus Logic CS43131
Wejście dla zewnętrznego pre-out (funkcja końcówki mocy w kinie domowym): TAK
SPRZĘT UŻYTY DO TESTU:
CD: Lector cdp 0.6t
Wzmacniacz: Lampizat0r gm70
Przedwzmacniacz: TRAudio CHAIRMAN
Przedwzmacniacz gramofonowy: TRAudio Consulere
Kolumny: Kinoton Cienema 200 by nowakAudio & Charliestudio
Interkonekty: MIT ,Qed ,Nordost, Wile Audio,
Przewody głośnikowe: Duelund
Sieciówki: DIY-Neel, Helion
Gramofon: Pioneer PL 70 II, Ortofon Rohmann, Allnic Audio Rose
Kondycjoner: Neel 1800
DYSTRYBUCJA W POLSCE:
RAFKO Dystrybucja
ul. Handlowa 7
15-399 Białystok
tel. 85 7479757
tel. 85 7479751
tel. kom. 607266216
redakcja: audiomuzofans.pl Paweł Nowak