TEST: TAGA Harmony TWA-10B – bez zmęczenia i znudzenia

TAGA Harmony TWA-10B

W mojej opinii produkty marki TAGA Harmony wyrobiły sobie dobrą markę na naszym rynku. Oferta jest skierowana do osób poszukających dobrego i markowego brzmienia, a przy tym niechcących wydać na to fortuny. Dodatkowym atutem jest to, iż jest to nasza Polska marka audio.
Pewnie niewielu z was wie, iż historia TAGA Harmony rozpoczyna się już we wczesnych latach 90tych.
Obecnie TAGA Harmony to rodzinna firma, która oferuje wysokiej jakości produkty dla rynku hi-fi i audio-wideo oraz profesjonalnego.
Główne rodzaje urządzeń to: zestawy głośnikowe klasy high-end, hi-fi i kina domowego, ścienne/sufitowe i zewnętrzne głośniki instalacyjne, głośniki multimedialne, elektronika hi-fi, kable i akcesoria audio oraz urządzenia dla rynku pro audio.
TAGA Harmony prowadzi swoje działania na polu high-end audio poprzez swoje oddziały zlokalizowane w Polsce oraz Azji. Zakłady produkcyjne składają się z nowoczesnego działu Badań i Rozwoju oraz linii produkcyjnych z niezależnymi punktami kontroli jakościowej.

Tym razem do recenzji dotarł do nas odtwarzacz sieciowy model TWA-10B, umożliwia on przesyłanie cyfrowych treści muzycznych ze smartfonów, tabletów, bibliotek muzycznych na komputerach lub pamięciach sieciowych, a także z najlepszych internetowych serwisów muzycznych i stacji radiowych.

BUDOWA/WYGLĄD:

Montaż i instalacja w systemie jest łatwa i szybka. Dzięki zainstalowaniu aplikacji na smartfonie ( ja zainstalowałem WiiM Home) TWA-10B staje się szybko źródłem muzycznym gotowym do działania.
Dla mnie ogromną zaletą są wymiary – niewielkich rozmiarów czarne aluminiowe pudełko można dowolnie umieścić wśród innych urządzeń audio.
Przód to czarna błyszcząca płyta czołowa, na której znajdziemy sygnalizację stanu urządzenia oraz multi-funkcyjny włącznik, dyskretnie i ze smakiem.
Na tylnym panelu znajdziemy gniazdo, w które wpinamy zewnętrzny zasilacz gniazdkowy, wyjście optyczne, wyjście koaksjalne, wyjście audio zrealizowane na gniazdach RCA, złącze internetowe, przycisk reset oraz gniazdo, do którego wkręcamy małą antenę dostarczaną w komplecie.

Z TWA-10B możemy połączyć się za pomocą Wi-fi i Bluetooth, Taga umożliwia obsługę różnorodnych internetowych serwisów muzycznych (w tym Spotify Connect, Tidal Connect, Deezer, Napster, Qobuz) oraz radia internetowego (iHeartRadio, TuneIN).

Streamer posiada kompatybilność ze źródłami o wysokiej rozdzielczości do 24bit/192kHz (przez wi-fi i LAN). Jako przetwornik D/A został użyty układ ESS SABRE Premier Stereo ES9023 z architekturą Hyperstream™ i Time Domain Jitter Eliminator.
Obsługa szerokiej gamy formatów o wysokiej rozdzielczości, w tym bezstratnych FLAC i ALAC oraz nieskompresowanego WAV.
Dzięki wyjściom audio możemy wpiąć go od razu do wzmacniacza, amplitunera, a dodatkowo mamy wyjścia stereo cyfrowe optyczne i pozłacane cyfrowe koaksjalne, ja skorzystałem i wpiąłem go przez koaksjalne do swojego DACa Micromegi.
Streaming jest możliwy za pośrednictwem bezpłatnych aplikacji (np. 4STREAM, WiiM Home) dostępnych do pobrania w Apple App Store® i Google Play® Store.
Wybrane aplikacje zapewniają funkcjonalność multiroom – możesz jednocześnie słuchać muzyki na wielu odtwarzaczach sieciowych TWA-10B lub innych kompatybilnych urządzeniach w różnych strefach i sterować nimi za pomocą jednego interfejsu aplikacji.

Możemy jeszcze poeksperymentować z zasilaczem i wymienić podstawowy impulsowy (dostępny w zestawie) na lepszej klasy lub na liniowy a wierzcie nam będzie jeszcze lepiej.

Chcecie porozmawiać o audio i muzyce ?

ZAPRASZAMY DO NASZEJ GRUPY NA FACEBOOK

AudioMuzoFans

BRZMIENIE:

Właściwy odsłuch rozpocząłem po około tygodniu brzdąkania w tle.

Właściwie mogłem od razu porównać go bezpośrednio z „malinką” wyposażoną w kartę HiFiBerry Digi+ standard, która również bezpośrednio podłączałem do DACa Micormegi.

Z urządzeniami marki Taga miałem już wielokrotny kontakt, a to co najbardziej przypadło mi do gustu z ich oferty to wzmacniacze lampowe, zarówno model TTA-500 jak i TTA 1000B są solidnie skonstruowanymi urządzeniami, a przy tym oferują wysokiej jakości dźwięk.

Pierwsza mocna cecha dźwięku streamera Tagi to ogólny spokój i relaks przy odsłuchu, nie wiem skąd dokładnie się to wzięło, możliwe że jest to wynikiem braku podkreślenia któregoś z zakresów pasma, a może bardziej fenomenalna przestrzeń, która nie jest wyolbrzymiona, ale taka „akuratna”. Nic mnie w tym dźwięku nie drażni, jest sympatycznie, spokojnie, kulturalnie, a przy tym Taga pozwala nam się cieszyć samą treścią muzyczną.
Ta emanacja spokoju jest czymś, czego na „malince” nie uświadczyłem. A że jest mi bliżej do dźwięku analogowego i treściwego już tu i teraz mogę napisać, iż zdecydowałem się sprzedać „malinkę” właśnie na rzecz recenzowanej Tagi.

Owszem to brzmienie ciut ocieplone, możliwe nawet, że zbyt słodkie, momentami przypominające w barwie urządzenia lampowe, lecz nie brakuje w nim mocy, charakteru i kontroli np. w dole pasma.
Dźwięki płyną dość spokojnie z lekką finezją, przekaz prowadzi dokładnie wytyczoną trasą wprost do słuchacza, bez zbędnych zawoalowań.

Brzmienie bywa czasem lekko śpiące, a jego jedną z głównych wartości jest ogólny brak nerwowości, ataku szpilek czy krzyku, zwyczajnie, spokojnie nie ma w tym przegięcia w stronie samego miodu to w końcu urządzenie cyfrowe.

Z Tidala poleciała muzyka Muddy Watersa, muzyk zaprasza nas do wygodnego obcowania ze swoją twórczością, usiądźmy wygodnie w miękkim fotelu i rozkoszujmy się muzyką, nic więcej, a może aż tyle.
Taga przekaże jego wokal tak jakby chciała nas odwlec od trudów związanych z inflacją.
Pora na lekką „grzałeczkę” zatem album “Only By The Night” Kings Of Leon. Fantastyczna “perka” z dobrym zejściem stopy, ładny i dosadny głos wokalisty i szeroka oraz głęboka przestrzeń, elegancko.

Brzmienie potrafi angażować i to mocno, pozwoli nam się wciągnąć w muzykę, a i na emocjach zagra, kolejna płyta z podobnym repertuarem, a potem kolejna tym razem muzyka filmowa z Bonda, i kolejna, no miło się tego słucha.

Średnica, dostatecznie nasycona, precyzyjna, swobodnie ułożona, zarówno w Bluesie jak i w Jazzie otrzymujemy dobrze skrojoną barwę, jasne trochę brakuje w oddaniu pełnych barw i odcieni nagrań, choć mi to właściwie nie przeszkadzało.

Przyzwoity zakres dynamiczny i rozdzielczość tonów niskich jest na dobrym akceptowalnym poziomie, pamiętajmy to małe puzderko kosztuje niecałe 800 zł.

Bas owszem potrafi zejść nisko, ale z kontrolą nawet na jego skraju bywa różnie.
Tak, jest odpowiednia moc i twardość przy czym informacji przydało by się więcej.
No i mógłby być odrobinę szybszy, sytuację ratuje zewnętrzny DAC, ale to już kwestia doboru przez użytkownika.

Tony wysokie nie są przeszywające, ostre czy drapieżne, jest w sam raz, góra nie jest zbyt jasna ani za ciemna, ma w sobie sporo powietrza i informacji.

Przestrzeń zarówno wszerz, jak i w głąb jest znakomita, sama głębia jest odrobinę mocniej zdefiniowana jakby momentami obszerniejsza – jest to bardzo miłe w odsłuchu.

Bardzo korzystnie słucha się utworów muzycznych, gdzie wiele się dzieje, duże składy orkiestrowe, bandy Jazzowe, każdy z instrumentów ma swoją przestrzeń, separacja jest bardzo dokładna i precyzyjna.

PODSUMOWANIE:

Bardzo udany streamer w wykonaniu rodzimej TAGA Harmony. W pełni uniwersalne źródło dźwięku. Gdy przyjrzymy się bliżej Tadze okazuję się, że potrafi zaserwować nam dźwięk kolorowy barwowo, energetyczny i angażujący, dodatkowo nie będzie przy tym przynudzać. Można jej słuchać długo bez oznak zmęczenia i znudzenia.

SPECYFIKACJA TECHNICZNA:


Bezprzewodowy odtwarzacz sieciowy
Przetwornik cyfrowo-analogowy: ESS SABRE ES9023 [dekodowanie audio: do 24bit / 192kHz]
Wyjście audio [Optyczne i Koaksjalne]:
Wi-Fi/LAN: 24bit / 192kHz
Bluetooth® 16bit / 44.1kHz
Funkcje sieciowe Wi-Fi 802.11 b/g/n 2.4GHz, DLNA, UPnP, Bluetooth® 5.1, RJ45 Ethernet
Internetowe serwisy muzyczne: Spotify connect, Tidal connect, Deezer, Napster, Qobuz
Radio Internetowe: iHeartRadio, TuneIN
Złącza wyjściowe cyfrowe: Optyczne, Koaksjalne
Złącza wyjściowe analogowe: LINE OUT (RCA)
Multiroom do 10 stref (urządzeń) przez aplikację mobilną
Aplikacja kontrolująca i oprogramowanie, dostępne w sklepach Apple App Store® oraz Google Play®: 4STREAM, WiiM Home
Dla komputerów:
Foobar2000 i inne programy wspierające UPnP i DLNA.
Obsługiwane formaty audio: FLAC, WAV, ALAC, APE, MP3
Pasmo przenoszenia: 20Hz – 20kHz
Całkowite zniekształcenia harmoniczne ≤1% (1kHz/ 1W)
Stosunek sygnał-szum: sieć Bezprzewodowa: ≥102dB, Bluetooth® ≥90dB
Funkcje / wyposażenie: antena Sieci Bezprzewodowej Interkonekt stereo RCA-RCA
Zasilacz AC-DC
Kabel USB na mikro USB do zasilania
Zasilanie / zużycie energii Zasilacz AC-DC 100-240V 50/60Hz, 0.6A [wyjście DC 5V 1A]
Tryb Czuwania: <0.5W
Tryb Pracy maks: 5W
Wymiary: (W x S x G)2.4 x 12.9 x 9.4(razem z tylnymi gniazdami) cm
Waga: 0.45 kg / szt

Cena: 799,00 zł

SPRZĘT UŻYTY DO TESTÓW:

CD: Lector cdp 0.6t
Wzmacniacz: DIY SunAudio 2a3
Przedwzmacniacz: TRAudio CHAIRMAN mk II
Kolumny: DIT TAD 2402
Interkonekty: MIT , Qed , Nordost, Wile Audio, ZenSati
Przewody głośnikowe: Nordost , Straght Wire, Kimber, Duelund, ZenSati
Sieciówki: DIY-Neel , Helion
Kondycjoner: Neel 1800

DYSTRYBUCJA W POLSCE:

Polpak Poland sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 333A
05-816 Reguły k/Warszawy

http://www.polpak.com.pl/

redakcja: audiomuzofans.pl Paweł Nowak